e14d5cbe-6dde-4eac-a0fd-9cb0a39da091

איך לייצר מחויבות ולהגדיל את הפרודוקטיביות של עובדים מדור ה-Y?

e14d5cbe-6dde-4eac-a0fd-9cb0a39da091

באחד מארגוני ההייטק הגדולים בארץ ייעצתי למנהל שהתלונן על קיצוצי תקציב ועל היעדר היכולת לשכור עובדים נוספים אשר הוביל בתמורה לעומסים מאוד גדולים על העובדים והמנהלים הקיימים, שעות עבודה ארוכות, שחיקה וחוסר שביעות רצון. במקרה זה ובמקרים דומים הבעיה אינה מחסור במשאב האנושי אלא ניצול לא נכון של המשאב האנושי. מה כוונתי? באותה חברה ראיינתי מספר עובדים בני 20 פלוס ומסתבר שעם תחילת העבודה הם זוכים לקבל תיאור תפקיד מפורט על כל המצופה מהם אלא שאם הם רוצים לסייע בתחומים שאינם מתקשרים ישירות להגדרת התפקיד שלהם הם מושתקים עם אמירות כגון, "זו לא העבודה שלך", "זה לא בסמכותך" או "לא בשביל זה גייסתי אותך". עבור בני דור ה-Y אין דבר יותר מתסכל מזה. לצערי פגשתי בגישה זו אצל מנהלים נוספים מארגונים שונים. התוצאה היא החמצת הזדמנות להגדיל את השפעתם של העובדים והמנהלים.

בני דור ה-Y מעדיפים מנהלים המאפשרים להם לקיחת יוזמה ומתן סיוע גם בנושאים שאינם בתחום האחריות שלהם. אם עובד (בן דור ה-Y או בן דור אחר) בא עם רעיון לשיפור או יכול לתרום למאמצים להשיג מטרה עסקית / ארגונית כזו או אחרת, מה זה משנה שהדבר לא מופיע בהגדרות התפקיד שלו? כל עוד העובד ממלא אחר דרישות התפקיד שלו יש לאפשר לו לתרום לארגון גם בדרכים נוספות. הגבלת העובדים לעסוק רק בתחומי האחריות שבהגדרת התפקיד שלהם היא שירות רע לארגון, בפרט כשמדובר בדור ה-.Y

יהיו שיגידו שהעניין מורכב כיוון שכך עלולים לפלוש לתחומי אחריות או סמכות של עובדים אחרים, שמעורבים כאן גם פוליטיקות ארגוניות ומאבקי כוח על "גבולות הגזרה" של כל מנהל ומחלקה. דעתי היא שיש לאפשר זאת עם שיקול דעת ותכנון. כך תוכלו להפיק את המיטב מהעובדים הצעירים ובאותה העת להגדיל את מחוייבותם לחברה. הכשרונות מצויים לפניכם. כל מה שאתם צריכים הוא לנצלם.

מה זו בעצם אותה מחוייבות? במילים פשוטות הכוונה היא לכך שעובדים יתפשו את העסק של הארגון כעסק הפרטי שלהם. כשיש לאנשים תחושת בעלות הם יעשו מעל ומעבר על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר. לעומת זאת, אם אין לכם עובדים מחוייבים אז העבודה שלהם רחוקה מלהיות אופטימלית. הם עושים את מה שצריך ולא יותר מזה. הם לא יתנו את השירות המעולה שהם צריכים לתת ללקוחות ולא ישקיעו זמן ומחשבה כדי להביא פתרון יצירתי או יוצא דופן לבעיה בתחום העיסוק שלהם. הם "לא יתנו את הנשמה" כדי שהם, הצוות בו הם כלולים או הפרוייקט יצליחו.

כיום ארגונים רבים מבינים את ההשפעה של מחוייבות העובדים על פרודוקטיביות, על שימור עובדים ואת העלות הגבוהה של עזיבת עובדים. כיוון שדור ה-Y הם העתיד של הארגונים, מציאת דרכים למקסם את רמות האפקטיביות שלהם ושמירת נאמנותם לארגון צריכות להיות בראש סדר החשיבויות. 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *