Happy teenager girl browsing social media on the beach

איך מנהלים את בני דור ה- Y?

דור ה-Y ועולם העבודה

בהתחשב בעובדה שדור ה-Y יתפוס חלקים גדולים יותר ויותר מהמשרות בארגונים, הרי שמעסיקים צריכים להתאים את המדיניות הארגונית ואת מבנה הארגון לחוזקות ולחולשות של בני דור זה, כולל לציפיות שלהם. אביא כאן כמה רעיונות למדיניות HR וליוזמות הדרכה, אשר יסייעו לך לגייס ולשמר את דור ה-Y.

מדיניות ארגונית

✓ שינוי בצורת העבודה: עבודה מרחוק תיהפך לסטנדרטית וכך גם נמצא שימוש רב עוד יותר בטכנולוגיה ובמערכות יחסים, המנוהלות מרחוק ע"י אמצעים טכנולוגיים. דור ה-Y  הם המקור לכל זה, כיוון שעבורם להיפגש ולקיים אינטרקציה/לתקשר און-ליין  הוא נוח ו"אמיתי" כמו מפגשים פנים אל פנים. בני ה-18 עד לערך 32 גדלו עם חיי חברה און ליין, כמו גם כיתות וירטואליות ובידור און ליין- מה שהופך את העולם הוירטואלי לשלוחה טבעית של ההתנסויות האישיות שלהם. הדבר יועיל למעסיקים ככל שימשך הצורך בצוותי עבודה גלובליים ובשעות עבודה גמישות.

✓  תיגמול: תיגמול של דור ה- Y אינו מתמצה בכסף, כיוון שדור המילניום מאופיינים ע"י הרצון לזכות בהכשרה, בהתנסות באתגרים חדשים, וברצון להרחיב את היכולות שלהם. המיקוד שלהם הוא פחות בתיגמול ויותר בהתקדמות, בשיפור היכולות, ובצורך שיכירו בהישגים שלהם. להציע לבני דור ה- Y העלאה, מבלי להתחשב בפרמטרים האחרים שצויינו כאן, לא תשפיע עליהם או על מחוייבותם לעבודה כמו לספק להם אתגר חדש. למעשה, במקרים רבים, העלאה לבדה עלולה לגרום להם לחפש סיפוק מקצועי במקום אחר..

✓  מעורבות חברתית: בשל האוריינטציה האזרחית/החברתית של דור ה-Y, הרי שבני דור זה ימשכו לארגונים, אשר אינם ממוקדים אך ורק בעשיית רווחים ובהצלחה עסקית, אלא גם למשימות עם אחריות חברתית.

✓  פגישות תכופות עם המנהלים: מכיוון שדור המילניום מצריך הרבה פיקוח, הרי שהמנהלים נדרשים לקבוע פגישות בתדירות קבועה עמם, כדי לוודא שהם חדורי מוטיבציה, ועל מנת למשב אותם- דבר שבני דור ה-Y תופסים כחיוני.

יוזמות הדרכתיות

✓  הכשרה ניהולית: על מעסיקים להשקיע בהכשרה ניהולית, לא רק של דור ה- Y, כי-גם של דור ה-X ודור הבייבי בומרס, אשר מנהלים את דור המילניום. על מעסיקים לבחון מחדש את הנהלים השגרתיים שלהם ביחס לנושאים שהשתנו בעקבות העסקת דור ה- Y החל מהדרכה דרך הצבת מטרות וכלה בהערכות ביצועים: ההערכות של העובדים, למשל, צריכות להתקיים בתדירות גבוהה יותר (עליהן להיות ממוקדות בצעדים שיש לנקוט בהם ברבעון הקרוב, בשונה מההתקדמות המצופה בשנה הקרובה). אף שתהליך זה עלול לגזול זמן רב, הוא יתגמל ויניע טוב יותר את העובדים השייכים לדור ה- Y.

✓  יוזמות הדרכה שעיקרם התפתחות אישית: אלה יסייעו לדור המילניום ללמוד איך להתמודד נכון עם פידבק, לפתח גמישות להוביל ולהיות מובלים בסביבת עבודה משתנה, ולטפח את המוטיבציה הפנימית הנדרשת להתמודדות עם כל סיטואציה שבה הם מצויים.

✓  מיומנויות לפתרון בעיות במשותף עם אחרים: הדרכה בנושא זה תסייע להם לגשת לבעיות מורכבות כאשר זמן ופתרונות יצירתיים הם בעלי ערך רב.

תיארתי כאן "על קצה במזלג" את דרכי הניהול של דור ה-Y, כמובן שישנן עוד דרכי פעולה ושינויים שיש לעשות בארגון כדי להגביר את המחוייבות של דור המילניום, ולהפיק את המיטב מהעבודה עימם. כאשר ינתנו לדור המילניום המשאבים, ההבנה, והתמיכה ע"י הדורות האחרים- בני דור ה-Y  יוכלו להיות קטליזטור לעתיד טוב יותר, אשר ממנו כולנו נהנה.

בהצלחה!

2 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *