Young man working with virtual screen or pushing button

מה ימשוך את דור המילניום לעבוד אצלכם?

במחקר חדש (התקיים בספטמבר 2010) שנערך בקנדה (ב- Ontario) נשאלו 1100 בני (ובנות ..) דור ה-Y, שנולדו בשנות ה-80  (בני 22-29) על הדעות שלהם לגבי תרבות ארגונית רצויה, העדפות עבודה ומהם הדברים שלפיהם הם מחליטים האם חברה מסויימת היא מקום מצויין לעבוד בו. את עיקר התוצאות הבאתי כאן:

מה מביא את דור ה-Y לחשוב על חברה מסויימת שהיא מעסיק מצוין?

73% מהנשאלים דיברו על פידבק על הביצועים שלהם; פידבק לא-פורמלי, מתמשך וקבוע מהמנהלים שלהם.

72% דיברו גם על מימון חלקי או מימון מסובסד של קורסים, הקשורים לתפקיד שלהם.

כ"כ מדיניות של "דלת פתוחה" בקרב המנהלים נתפסה ע"י 64% כמאפיין של חברה מצויינת (שטוב לעבוד בה).

דור ה-Y  שנחקרו מעריכים גם הטבות בריאותיות שונות, כמו ביטוח לטיפולי שיניים (יתכן שהעניין קשור בביטוחי הבריאות היקרים בחו"ל ופחות מדבר אלינו הישראלים..).

כשנשאלו על סגנון העבודה: כ-82% מהם אמרו שהם מחפשים ארגונים שמציעים איזון בין עבודה עצמאית לעבודה בצוות.

איך לגייס או למשוך את בני דור המילניום לחברה שלכם?

כאשר נשאלו בני דור ה-Y איך הם מגבשים את הדעה שלהם על מעסיקים- 80% מהם ציינו שהם, לרוב, מבססים את הדיעה על מידע שמצורף לתיאורי המשרות הפתוחות של החברה ועל מידע שקיים באתר החברה.

הדבר אומר שכשנפתחת משרה והיא מפורסמת- זהו זמן טוב לחשוף מידע בעל ערך על החברה, כמו תיאור של התרבות הארגונית, מסלולי הקידום בחברה או כל מידע אחר שיסייע למשוך אליכם את המועמדים הרצויים לכם מדור המילניום. המסקנה היא שמעסיקים היום צריכים לעשות כל שביכולתם, כדי לספק מידע אותנטי, אשר מתאר אותם כמעסיק מבוקש/נחשק. מידע כזה שמצורף לתיאור משרה יכול לסייע למשוך את המועמדים הטובים ביותר אליכם. זהו, למעשה, מיתוג מעסיק במיטבו.

כיום דרך הגיוס היא דו-סיטרית; לא רק שמעסיקים בוחנים מועמדים לעבודה, אלא מועמדים מכינים לעצמם רשימה קצרה של מעסיקים רצויים או חברות, שהם רוצים לעבוד בהן, ופרסום של מידע אודות החברה, המצורף לתיאורי משרות, הוא כלי עוצמתי בגיוס של טופ טאלנט. חיוני, כמובן, לספק מידע אמין, שנותן הצצה לארגון, ומתאר מה בחברה שלכם הופך אותה למקום שבאמת טוב לעבוד בו. כאמור, המידע יכול לכסות את התרבות של הארגון, הטבות שנלוות לשכר, סגנון ניהול בחברה. כל אלה יכולים ליצור רושם חזק, אשר מביא לכך שהאנשים הנכונים יפנו אליכם.

עוד מקור מידע על מעסיקים ועל אפשרויות עבודה עבור בני דור ה-Y הם חברים ובני משפחה (62% מהמילניום הצביעו על חברים ומשפחה כמקור מידע בנושאים האלה).

רבים מהארגונים כבר מבינים שעליהם לעשות מאמץ, על-מנת להיות ולהיתפס מעסיק מועדף (לא, אני לא מתכוונת ל"עבודה מועדפת".., אלא למקום עבודה שמועמדים מעדיפים אותו על פני אחרים), כיוון שלמועמדים "חזקים"/כישרוניים יש בד"כ הרבה אפשרויות עבודה, ובני דור ה-Y  לא שונים מן הבחינה הזו. לכן, ארגונים רבים מחוייבים עכשיו לעשות מאמץ, כדי למשוך אליהם את הדור הבא של מנהלי החברה.

מה אתם עושים בעניין הזה?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *