Hands on whiteboard with Growth Chart

על תגמול עובדים, מוטיבציה ויצירת נאמנות

"אנחנו לא גוגל". זו התשובה שקיבלתי ממנהל שייעצתי לו באחת מחברות ההייטק הוותיקות. מדובר בחברה שבה המנהלים אומרים "אנחנו לא רואים את ההתגייסות של העובדים למטרה" כשיש לחץ לסיים פרויקט או עניין קריטי לפתור. "ומה עם ההתגייסות שלכם למען העובדים?" שאלתי. בהתחלה הרימו שם גבה בעקבות השאלה שלי, וכשהבהרתי שאני מתכוונת לאיך מתגמלים בחברה עובדים ועד כמה עובדים זוכים להרגיש מוערכים, קיבלתי תשובות מגומגמות "כן, העובדים זוכים לפידבק, אבל אנחנו לא גוגל. אנחנו לא יכולים כל הזמן לפנק, לפנק, לפנק".

מה שחשוב להבין הוא שתגמול עובדים הוא לא מותרות. הוא MUST . ולא צריך להיות גוגל כדי לתגמל כך שתייצרו מוטיבציה גדולה יותר ומחויבות של העובדים לעבודה ולמטרות שעל הפרק. אפשר ע"י שינויים קלים בצורת החשיבה וע"י השקעה קטנה של זמן ומאמץ להגיע לתוצאות אחרות משקיבלתם עד היום. איך עושים את זה?

 

אני רוצה לחלוק איתכם כמה קווים מנחים לתגמול עובדים צעירים (בני 20-35 לערך) הנקראים "דור ה-Y" או "דור הפייסבוק", ואח"כ אתן לכם רעיונות שימושיים, שתוכלו לנצל אצלכם בעבודה, כדי להאיץ מוטיבציה ולייצר מחויבות לתוצאות.

נתחיל בכמה עקרונות מפתח. כשמדובר בעובדים צעירים, מחקרים מלמדים אותנו את העקרונות הבאים:

קווים מנחים לתגמול עובדים בני דור ה-Y

  1. הוקרה מיידית. כאן ועכשיו (ולא רק בהערכות ביצועים אחת לשנה..). חשוב לזכור, שכשמדובר בעובדים צעירים (בני 20-35), הרי שהוקרה מיידית היא מילת המפתח, כי הם מורגלים לכך שהכול נעשה באופן מיידי בעקבות התפתחות הטכנולוגיה ובתוך כך הרשתות החברתיות והמסרים המידיים.
  2. עובדים בני 35 ומטה מגיבים הכי טוב למטרות בטווח הקצר. יחד עם זה, הכרחי להראות להם את "התמונה הגדולה" בכל שלב ושלב בעבודה, "ולחבר" את מה שהם עושים בכאן ועכשיו לתמונה הרחבה יותר של הפעילות בארגון. לכן, עדכונים שוטפים על התפתחויות בחברה, פיתוחים חדשים,  שווקים שנכנסים אליהם, הסכמים שנחתמו, צריכים להיעשות באופן שוטף ועל בסיס קבוע.
  3. תשכחו מהכלל "אותו דבר מתאים לכולם". התאימו את התגמולים לקבוצת הגיל ויותר מזה- למאפיינים, לרצונות  ולמה שהעובדים מתחתיכם מעריכים (כאמא ל-3 ילדים קטנים יעניינו אותי דברים אחרים מאשר רווק בשנות ה-20 לחייו, שבחלק מהימים, היום והלילה שלו נהפכים).
  4. שאלו אותם מה הם רוצים כתגמול. אם לא תשאל איך תדע?
  5. זכרו שהעבודה היא לא כל חייהם. בחלק מהמקרים, אצל בני דור ה-Y, סגנון החיים שלהם ומערכות היחסים שלהם חשובים יותר מעבודה. לכן, התגמולים יכולים להתקשר לסגנון החיים שלהם.למשל, כרטיסים להופעות חיות, פעילויות של ספורט אתגרי ועוד ועוד.
  6. הכירו או הוקירו אותם ליד האנשים שאכפת להם מהם.
  7. תגמלו באמצעות קידום, כי מוטיבציה פנימית נוצרת ע"י קידום. חשוב לי להדגיש "שקידום" בעיני הדור הצעיר יותר בעבודה אינו בהכרח כלפיי מעלה לתפקידים ניהוליים ויכול לכלול גם למידה (בתחום המקצועי או בנושא שמתקשר להתפתחות אישית), התנסות בתפקידים אחרים בתוך הארגון, עבודה על יוזמות שלהם במקביל לעבודה השוטפת ועוד.

 

הנה כמה רעיונות לתגמול של עובדים צעירים. ישנם עוד רעיונות רבים נוספים. מציעה לכם כאן טעימה מכמה מהדברים שעובדים בארגונים שונים. מקווה שהסקירה מטה תאפשר לכם להעלות רעיונות נוספים, כדי להגביר את החיבור והמוטיבציה של העובדים אצלכם בחברה.

רעיונות לתגמול בני דור ה-Y

  1. תנו להם את הבעלות על הפרויקט הבא שלהם. הם צמאים לאתגרים ולעניין.
  2. אפשרו להם השתתפות בכנס שמעניין אותם. אי אפשר לדעת מאיפה ההשראה תגיע.
  3. תנו להם גישה מיוחדת לאחד המנהלים. הדגשתי קודם את החשיבות של תגמול בצורה של אפשרויות קידום, וקידום בעיניהם, כאמור, הוא גם למידה. לכן, האפשרות לחלוק רעיונות, לשמוע דעות ולקבל הכוונה ממנהלים, ובוודאי בעמדות בכירות, עשוי לענות על הצרכים והרצונות האלה שלהם. תהליך של מנטורינג (חניכה) הוא אחד מתהליכי הלמידה שמתאימים להעדפות שלהם. זה תהליך למידה לא פורמלי, ובו אפשר ללמוד מניסיונם של אחרים "מהשטח". ישר ולעניין.
  4. הציעו להם גישה לטכנולוגיה חדישה.
  5. הציעו להם להופיע בפודקאסט של החברה, בערוץ היוטיוב שלה וכדומה. זה "דור המחוברים". מרביתם יעשו זאת בקלילות ובהנאה גדולה.
  6. הציעו להם כרטיס לאירוע למוזמנים בלבד.
  7. תרמו לארגון צדקה לפי בחירתם.
  8. תנו להם מקום חנייה שמור למשך שבוע (טוב, לא את שלכם..).
  9. הציעו להם לכתוב באתר הבית או הבלוג של החברה.
  10. ולפעמים, מספיק להגיד רק מילה טובה או שתיים. השאלה- האם אתם מקפידים על זה בשוטף, לפחות אחת לשבוע אם לא באופן יומיומי?

 

ישנן חברות או מנהלים שכותבים להורים של העובדים הצעירים פתקים בכתב ידם שמשבחים אותם. כשאני מזכירה את העובדה הזו בהרצאות או בייעוצים אישיים, לרוב, אני שומעת גיחוך בקול של המנהלים ואמירות כמו "בחיים אני לא אעשה את זה". זה נשמע מצחיק, אבל כשמדובר בעובדים בני 20+, שההורים שלהם עדיין משמשים להם מקור להתייעצות, להנחיה ולסיוע, הרי שפתק להורים (והפעם בקונוטציה חיובית, ולא כמו שנתנו לחלקנו בבית ספר יסודי..) ממלא אותם תחושת גאווה. וגם אם רק מעלה חיוך על שפתותיהם- כבר הפתעתם לטובה.

 

ספרו לי איזה תגמול נותן לעובדים הצעירים שלכם הכי הרבה מוטיבציה? מחכה לכם בתגובות.

כל שאלה מוזמנים לשלוח אליי למייל- info@thindif.co.il

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *