12 המלצות- איך להשפיע על אחרים במקום העבודה שלך ולממש רצונות אישיים ומקצועיים- חלק ב'

בפוסט הקודם שלי דיברתי על העובדה שכדי להיות מנהל מצוין עלייך (כמעט) יום-יום להשפיע על אחרים. כן, להשפיע על הדעות של אחרים או על מה שהם עושים בפועל, וחשפתי בפנייך 6 המלצות שיעזרו לך  להגדיל את ההשפעה שלך בעבודה.

כאן מטה פירטתי עוד 6  המלצות שעובדות לי ועובדות עבור הלקוחות שלי.

רוצה דרך להביא לתוצאות משופרות בעבודה? להניע אנשים קדימה? לשנות התנהלות שמפריעה לך? הנה כמה דרכים. בבקשה-

 

1. לשתף,לשתף ולשתף. תקופות של שינויים, פרויקטים מורכבים, סערות בצוות/במחלקה/בחברה וסכנות שעלולות להתממש תובעות שיתוף של מוחות רבים שיביאו פתרונות יצירתיים ששום אדם בודד לא יוכל להמציא. זה מה שאני רוצה שתיקחו מכאן: כשהבעיות דורשות יצירתיות ונקודות השקפה רבות, ארגנו את האנשים בצוותים (גם אם הם מגיעים מתפקידים שונים ואולי ממחלקות שונות), כדי לנצל בצורה מרבית את משאבי האנוש שעומדים לרשותכם כדי להצליח במה שחשוב לכם, ולצמצם באופן דרמטי את הסיכונים בעניין. דרך אגב, הדברים האלה יכולים להיעשות באופן לא פורמאלי ע"י זה שפשוט תקבצו כמה אנשים לפגישה בעבודה או בבית קפה או אפילו בקבוצת וואטסאפ שתהיה פלטפורמה לסיעור המוחות שלכם. בכלל, בעולם של היום כששקיפות הפכה לדגל, תשיגו כך גם הערכה על עצם השיתוף ושמיעת הדעה של אחרים.

 

2. לנהל את המחשבות שלך ואת הרגשות שלך. ידעת שאחד הדברים שעומדים בבסיס היכולת שלנו להשפיע (ולהצליח) הוא מה שעובר לנו בראש? הסיבה לך היא שמה שעובר לנו בראש משפיע על הפעולות שלנו ואלה משפיעות על התוצאות. מה שעובר לנו בראש או הדיבור הפנימי שלנו כמו- "אין סיכוי שיעשו את מה שאני רוצה" או "לא הצלחתי בפעם הקודמת, אז איך אני אצליח עכשיו?" או "אין לי את הכישורים המתאימים ל.." וכו', אז הדיבור הפנימי הזה קריטי בכל נקודת זמן כי הוא משפיע על המצב רוח שלנו (מוריד או מעלה), על המוטיבציה שלנו, על התעוזה שלנו (או העדר התעוזה), על הפעולות שנבחר לעשות, ובסופו של דבר על מה שקורה לנו בפועל.

 

העניין עם מה שעובר לנו בראש הוא קצת חמקמק, כי אני פוגשת מנהלים ועובדים שיודעים להגיד לעצמם ולאנשים מסביבם את "הדברים הנכונים", כמו- "מפה יש רק דרך לעלות" או "מה שהיה היה, ועכשיו התוצאה תהיה אחרת" ועוד ועוד. אלא שגם אם הם אומרים לעצמם ולסביבה שלהם את המשפטים האלה, איפשהו "בפנוכו" הם לא באמת מאמינים לזה. אז התוצאות שהם זוכים להם אחרות לגמרי ממה שקיוו.

 

בקורס "הדרך להשפיע" אני חושפת אתכם ל-6 מקורות השפעה שונים, כשהמקור השביעי הוא בדיוק מה שדיברתי עליו כאן- מה שעובר לנו בראש או התפיסות העצמיות שלנו, כי הניסיון שלי בעבודה עם אנשים (כבר למעלה מעשור וחצי) מראה שבלי עבודה על התפיסות שעוצרות או מעכבות קשה להשיג את ההצלחה או ההערכה שהאדם רוצה בה.

הטוב שבעניין הוא שיש שיטות פשוטות ובדוקות לעזור לאנשים לשנות את מה שעובר להם בראש לטובת דברים שיקדמו אותם ואת מה שחשוב להם להשיג.

 

לפרטים על הקורס המלא "הדרך להשפיע" לחצו כאן.

 

3. Walk the Talk. "רוח המפקד" הוא, אומנם, מושג צבאי, אבל בהחלט אפשר "לייבא" אותו לעולם העבודה. במילים פשוטות "היה אתה מי שאתה רוצה שהם (העובדים) שלך יהיו". אתה לא יכול לצפות ממישהו לעשות דברים שאתה נמנע מהם. אם אתה יוצא כל יום ב-15 או ב-16 הביתה, כי יש לך תינוק חדש בבית, אל תצפה שהיתר יעבדו מסביב לשעון, כדי להשלים את הפרויקט. קח בחשבון שההתנהגות שאתה מדגים היא ההתנהגות שאחרים ינהגו על פיה. אז אם אין מבחינתך משהו חשוב או בהול ודחוף להשלים, ולכן אתם "חותך" מוקדם, דע שגם אחרים יתפסו כך את הדברים וכמוך "יורידו את הרגל מהגז". ועניין אחר- אתה יכול להצהיר הצהרות יפות לגבי סגנון הניהול שלך, אלא שאם זה לא כך בפועל, להצהרות שלך אין כל ערך.. לכן, ציינתי את הביטוי "רוח המפקד".

הדגם אתה את מה שאתה רוצה שאחרים יעשו.

 

4. להזהיר את המנהל שלך מפני בעיות צפויות. ברגע שלא מודיעים/מתריעים על בעיה צפויה או על חששות שלכם- אתם לא יכולים להשפיע על מה שיעשה בעניין הזה. אם תזהירו מפני בעיות צפויות ותדווחו על חששות- יוכלו לשתף אתכם בחשיבה על מה צריך לעשות בעניין, ותהיה לכם יכולת להחליט/ להכריע מה יקרה. הכוונה, כמובן, לחששות הקשורות לתפקיד, לצוות או לעבודה בכלל ולא לחששות מפני האיום האיראני או משהו בדומה לזה 🙂

להסתיר מהמנהל בעיות וטעויות עלול להכעיס את המנהל שלך, במידה ויגלה שהסתרת מידע.. במקום ליצור שותפות והשפעה הדדית.

 

5. לנהל דיאלוג עם הפחד. הרבה פעמים מה שמונע מאיתנו לעשות שינוי בתוך הצוות או בחברה שבה אנחנו עובדים הוא פחד. פחד כמו- אולי זה לא יצליח? למה לי לטרוח אם זה ממילא לא בטוח? מה יגידו אם אנסה ואכשל? או מה יגידו בכלל בסביבה שלי על הרצון לעשות את השינוי הזה? ועוד ועוד דאגות שכאלה.

פחד, חששות או דאגות מונעים מאיתנו מלזוז קדימה לעבר מצב טוב יותר.

אז איך מתמודדים עם הפחד או הדאגות שעוצרים אותך מלשנות במשהו את מה שחשוב לך?

מנהלים דיאלוג עם הפחד, כדי למנוע דריכה במקום, ולאפשר התקדמות.

כן, ממש ככה. תחשוב בינך ובין עצמך: מה החשש אומר לך? למה הוא בא עכשיו? מפני מה הוא מגן עלייך? מה אתה יכול לענות לו? תנהל עם הפחד שיחה ממש כאילו שמדובר באדם שעומד מולך ולא בחלק בך.

אח"כ תטילו ספק בחשש: האומנם מה שאני חושש מפניו יקרה? מה הדבר הכי נוראי שעלול לקרות? האם אני יודע בוודאות שזה מה שיהיה? מה עוד יכול לקרות? איזה טוב יכול דווקא לצמוח מזה?

 

בשיחה עם הפחדים או הדאגות (בינינו לבין עצמנו) אנחנו מניעים קדימה תהליכים, ואם לא היינו מתייחסים לפחד או נכנעים להם- פשוט היינו פוגעים בעצמנו או בתפקיד שלנו או אפילו בארגון. הסיבה לכך היא שבמקום לעשות, היינו מרימים ידיים, ולפעמים אפילו לא מנסים.

 

6. תהיה הגרסא הטובה ביותר של עצמך ותאפשר לאחרים להיות הגרסא הכי טובה שלהם. במהלך הקריירות שלנו אמרו להרבה מאיתנו להיות דוגמה לאחרים. אבל, חשוב להבין שלהיות דוגמה לאחרים לא אומר שאתה מצפה שאחרים יהפכו להיות כמוך. במקום זאת, אתה תהיה הגרסה הטובה ביותר של עצמך ותצפה מהם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם. זה המקום שבו אנשים פורחים ועושים את הטוב ביותר שהם יכולים.

אלו שמקבלים, תומכים ומעוררים אנשים להיות הכי טובים שהם יכולים, בעלי השפעה רבה יותר מאשר אלה שמנסים לשנות אנשים להיות משהו שונה ממה שהם. 

 

מה לקחת לעבודה שלך מתוך ההמלצות האלה?

אם לקחת לפחות רעיון אחד מתוך מה שכתבתי, כבר עשיתי את שלי!

לא נולדים עם הידע על איך להיות מנהל מצוין, ויחד עם זה, אפשר ללמוד כלים ושיטות שישדרגו את הניהול שלך. הנה הכלים שאני מציעה- לחצו כאן ולכו להשפיע 🙂

 

אשמח לשיתופים שלכם, מה עובד לכם?

2 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *