איך להשפיע על אחרים ולהשיג את מה שחשוב לך- 12 המלצות

 

מסכימים איתי שכדי להיות מנהלים מצוינים אתם צריכים להשפיע על אנשים כמעט כל יום?

מסכימים איתי שאתם צריכים להשפיע לא רק על דעות של אנשים אלא ממש על מה הם יעשו בפועל?

ולכל אחד מכם יש את האתגרים שלו.. יש אתגרים גדולים ויש קטנים יותר. לדוגמא, מנהלת הדרכה, תרצה להשפיע על הגדלת תקציב ההדרכה לשנה הקרובה. מנהל כספים ירצה, בין היתר, להשפיע על תוכנית קידומי השכר שהציע. מנהלת גיוס, למשל, תרצה אולי להשפיע על איך הארגון נתפס ע"י מועמדים פוטנציאליים, ומנהל שיווק יחתור לזה שתוכניות השיווק שלו יאושרו ואלו רק מעט מהדוגמאות שיש לי.

 

ולכן, לרגל השנה החדשה אני חולקת איתכם 12 המלצות (כן, כמספר חודשי השנה..) שיעזרו לכם להשפיע יותר בעבודה ועל יותר אנשים, וכל זה כדי לקדם את מה שחשוב לכם בעבודה בכל זמן וזמן.  

 

אז הנה ההמלצות שלי אליכם:

1. הגדילו את מעגל ההשפעה שלכם על ידי טיפוח של קשרים אסטרטגיים. הכוונה היא למי עשוי להועיל לך ולמי אתה (או את) עשויים להועיל (מה שנקרא win-win). לכן, הכרחי להכיר את הסובבים אותך; להכיר את מה שחשוב להם ואיך תוכלו לספק להם ערך ותועלת. יש לך יכולת להגדיל את התרומה שלך לאחרים על ידי העלאת הצעות לפתרון וע"י שיתוף ברעיונות שלך לעתים קרובות יותר. יש באחד מספרי פו הדוב  של הבן שלי.. משפט שהולך ככה- "ככל שתחלוק עם אחרים, כך יחלקו יותר איתך.." אז לא בטוח שציטטתי במדויק 🙂  אבל העיקרון הוא כזה- ככל שאתם תתנו לאחרים ותביאו להם תועלת, כך הם יהיו מוכנים לעזור לכם. במידה ואתם רוצים לייצר השפעה גדולה ואולי יותר מזה להוביל (בצוות/במחלקה/בחברה) הרי שהכישורים המקצועיים שלכם לא מספיקים. ההצלחה שלכם תלויה ביצירת יחסים טובים עם אנשים בתוך החברה ומחוץ לחברה שלכם. אז תתחילו "לשחק" יחד עם אחרים או, במילים אחרות, להשקיע בבניית מערכות יחסים טובות עם עובדים/מנהלים אחרים בחברה ותוך כדי לתרום מהידע, מהניסיון, מהזמן או ממשאבים אחרים שלכם.

 

2. הכירו היטב את העובדות ואת הנתונים, כך שתוכלו לבסס עליהן את הדעות שלכם, ולנקוט בעמדות שנשענות על טיעונים "חזקים". אל תחפפו.. תבדקו את הנתונים ותקפידו לשקול את האפשרויות השונות, כך שכשאתם מביעים דעה, הטיעונים שלכם יהיו תקפים, ולא גיבוב של שטויות (סליחה על הבוטות..).

 

3. פתחו שכנוע עצמי כשאתם מבטאים את הדעות והרעיונות שלכם. אל תהססו. שימו לב לאיכות הקול שלכם, כך שתדברו בביטחון או תשרו בטחון כשאתה מדברים. באופן כללי, אני ממליצה לכם לבטא את עצמכם וכמה שיותר. הכוונה לבטא את הרעיונות שלכם בקול כך שאחרים יקשיבו לכם, ויראו בכם גורם מניע או מישהו שראוי לפעול לפי הרעיונות שלו.

תזכרו משהו חשוב- זו טעות לחשוב שאם העלת את הרעיון שלך פעם אחת או פעמיים, מרגע זה כולם זוכרים אותו ועשו "חושבים" לגביו. לפעמים הכרחי להעלות רעיון מסוים פעם אחר פעם (כן, לחזור עליו) כדי שייחרט בזיכרון ובכדי שלפחות תעשה איזושהי חשיבה עליו, כי כך הרעיון לא נשאר אצלך בראש בגדר אפשרות לא ממומשת, אלא כמשהו שמדברים עליו, ואולי כשיבחן מול אופציות אחרות- הרעיון שלך ייתפס כפתרון טוב.

 

4. להפגין התלהבות. ככל שאתם תהיו יותר מחויבים ונלהבים, כך תעלו  את הנכונות של אחרים לתמוך בכם.

 

5. ללמוד ממה שעובד לאחרים. מה דעתכם, חיקוי הוא רע? לחקות אחרים, הכוונה? יש כאלה שיגידו נחרצות שכן.. כי כל אחד צריך להביא את האמת שלו. אני מסכימה עם העובדה שאותנטיות היא חשובה, ויחד עם זה, לפעמים דווקא הסתכלות החוצה ולמידה ממה שמצליח לאחרים בתחום מסוים מועילה. לכן, ההמלצה שלי אלייך היא לשים לב למנהלים בעלי השפעה רבה אצלך בחברה או במסגרת אחרת. מה הם עושים כדי להיות משפיענים? איך הם מביאים אנשים לעשות את מה שהם רוצים? מה עוזר להם להשיג את המטרות שלהם?

זה לא להיות כמו.. אלא לראות מה עובד עבורו/ה ולאמץ את מה שטוב עבורך, שמתאים לך.

 

6. לא להרים ידיים.  אני מדברת פה על הכוח של נחישות. הכול יכול להיראות כשלון באמצע הדרך, כשהדברים עוד בתהליך, בעשייה. התמידו במה שאתם רוצים לקדם, עשו התאמות ותפתיעו את כל אומרי "הלא" (כל מי שסירב לרעיון או שלל אותו). גם אנשים מצליחים מתמודדים עם ספקות עצמיים, אבל הם ממשיכים ומיישמים את מה שהחליטו או פועלים בכיוון שבחרו כדי לממש את הרצונות שלהם.

גם אתם יכולים!!!

ההמשך בפוסט הבא...

הצטרפו כאן לקורס לשדרוג יכולות הניהול וההשפעה שלכם ⇒

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *