איך תגדיל את ההשפעה שלך על העובדים? או איך להצטיין בניהול?

 

מה התפקיד האמיתי של מנהל, לדעתך?

לדעתי, התפקיד האמיתי של מנהל הוא..

להשפיע על אחרים להיות טובים – עד כדי כך שלא צריך לנהל אותם.

במקום זאת, הם רוצים לעשות עבודה מעולה כי זה מתגמל, משרת מטרה גדולה יותר או רק כי איכפת להם..

 

אז איך אפשר להגדיל את ההשפעה שלך על אחרים?  או, במילים אחרות, איך להצטיין בניהול?

לפי מחקרים, ישנם שלושה דברים שיש להם את הכוח להשפיע על אחרים כדי לגרום להם לעשות את הטוב ביותר, ואין להם שום קשר לשליטה, איומים, או פחד.. והנה הם:

 

  1. תהיה הגרסא הטובה ביותר של עצמך ותאפשר לאחרים להיות הגרסא הכי טובה שלהם. במהלך הקריירות שלנו אמרו לרבים מאיתנו להיות דוגמה לאחרים. אבל, חשוב להבין כי להיות דוגמה לאחרים לא אומר שאתה מצפה שאחרים יהפכו להיות כמוך. במקום זאת, אתה תהיה הגרסה הטובה ביותר של עצמך ותצפה מהם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם. זה המקום שבו אנשים פורחים ועושים את הטוב ביותר שהם יכולים. למעשה, הפסיכולוג בריאן ליטל מאוניברסיטת קיימברידג', שחקר את האותנטיות בעבודה, אמר: "דכא את האני האמיתי שלך זמן רב מדי, ואתה מסתכן בלחץ, בשחיקה ואולי אפילו בהשלכות בריאותיות פיזיות". אותו דבר נכון גם לתרבויות של ארגונים. "תרבות טובה היא תוצאה של מתן אפשרות לאנשים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם, במקום לנסות לאלץ אנשים להפוך למי שאנחנו חושבים שהם צריכים להיות".

 

אלו שמקבלים, תומכים ומעוררים אנשים להיות הכי טובים שהם יכולים, בעלי השפעה רבה יותר מאשר אלה שמנסים לשנות אנשים להיות משהו שונה ממה שהם. 

 

  1. חברות זו לא מילה גסה. יש סוד קטן הנוגע להשפעה שמנהלים רבים וחברות רבות מתעלמים ממנו – ליחסים חברתיים יש השפעה מסיבית על הדרך שבה אנשים תופסים את העבודה שלהם! למעשה, מחקרים מצאו שכאשר אנשים עובדים על פרויקטים מגוונים, קבוצות של חברים היו טובות יותר מקבוצות של מכרים בכל מה שקשור להתחייבות לתחילתו של הפרויקט, בתקשורת לאורך כל הפעילות, בעידוד ובמשוב, ובהערכה ביקורתית של רעיונות.

 

בנוסף, מחקר שלGallup  גילה שעובד שחברו הכי טוב הוא ממקום העבודה שלו יחוש קשר חזק לחברה פי 5 ממי שאין לו חבר טוב בעבודה, וסביר שיעסוק באופן מלא בעבודה פי 7 !!! מאשר לעובדים שאין להם חבר הכי טוב במשרד.

 

לכן,  אם אתם רוצים להשפיע על הפרודוקטיביות של האנשים בארגון שלך, קדמו קשרי ידידות בעבודה.

 

איזה רעיונות עולים לך כדי שזה יקרה?

 

מה עוד אפשרי חוץ מאירועי גיבוש, ארוחות צהריים משותפות ו- happy hour במשרד מפעם לפעם? שתפו ברעיונות בתחתית הפוסט..

 

  1. תעריך את מסעם להשתפר בעבודה שלהם. אם אתה באמת רוצה להשפיע על אנשים לעשות את הטוב ביותר שלהם, אתה צריך לגלות מה הם רוצים להשיג, ולאחר מכן להעריך את העובדה שאתה חלק מהמסע שלהם. אנשים רוצים שהעבודה שלהם תשפיע על הארגון שלהם, על הלקוח או על מי שמקבל את העבודה/שרות שלהם. מחקר מפורסם בדק יותר ממיליון מקרים של עבודה עטורת פרסים, ומצא כי 88% מהפרויקטים האלה התחילו כאשר עובד שאל את השאלה "מה אני יכול לשנות כדי שלמישהו תהיה עבודה קלה יותר?" אם אנחנו עוזרים לאנשים לעשות שינויים אלה, על ידי עידוד המאמץ שלהם, נתינת תגמול על התוצאות שלהם, וחגיגת העובדה שאנחנו משחקים תפקיד בקריירה שלהם, אנו מגיעים מהר למסקנה כי הכרה בחלום של מישהו הוא אחד הדברים המשפיעים ביותר שאנחנו יכולים לעשות.

 

ההבדל בין להיות מנהל  לבין להיות מנהיג ולהיות משפיע הוא, לפעמים, שטח אפור.. לא ברור…

 

אבל המסר הכי שוב פה הוא שיש לך אפשרויות שזמינות לך כמנהל או כמשפיען לעזור לאנשים לעשות את הטוב ביותר שלהם, וכתוצאה להצטיין בעבודה שלך.

 

(אומנם, ניסחתי את המסר בלשון זכר, אבל המסר נכון גם לנשים, כמובן).

 

אם אתם רוצים לדעת עוד על איך לשדרג את יכולות הניהול שלך או איך להצטיין בעבודה שלך, לחצו כאן

 

ובינתיים, לכו להשפיע 🙂

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *