איך תשפיע על אחרים ליישם את הרעיונות שלך?

 

כמה מתסכל זה כשיש לך רעיונות מעולים ואתה לא מצליח לגרום לאנשים "ללכת עליהם" או אפילו לשקול אותם? וכמה מתסכל זה כשרעיונות הרבה פחות טובים משלך נלקחים בחשבון?

מה אפשר לעשות במקרים כאלה?

 

ישנן 4 אסטרטגיות חשובות להשפעה:

 

  1. הכוח של נוכחות: להיות נוכח פיזית. זה נשמע כמו קלישאה, אבל 90% מההצלחה שלנו בחיים נובעת מלהיות נוכחים פיזית. תקשורת דיגיטלית ותקשורת מרחוק ע"י הודעות וואטסאפ, SMS, אימיילים ועוד יכולים להיות יעילים, אבל עדיין להיות נוכח פיזית עם האנשים בעל משמעות הרבה יותר גדולה בהשפעה על אחרים (וזה אומר- עובדים, קולגות, מנהלים, ספקים ועוד). לכן, הרבה פעמים עם ההתפתחות הטכנולוגית העצומה והיכולת שלנו (כביכול או לא כביכול) לשמור על קשר מרחוק, עדיין בחלק מהזמן פגישות "פנים אל פנים" עדיפות על פני תקשורת "מרחוק".  זה נכון  לגבי השפעה על לקוחות (כנראה, לא לחינם יועצי מכירות מדרבנים "לסגירת פגישות" ולא להסתפק בשיחת טלפון או במייל) וגם כשמדובר בהשפעה על אנשים מתוך החברה שלך (ואפילו במשפחה. למשל, כשמדברים על השפעה על הילדים).

 

  1. הכוח של שותפיות: יצירת שיתופי פעולה. במידה ואתה רוצה לייצר השפעה גדולה ואולי יותר מזה להוביל (בצוות/במחלקה/בחברה) הרי שהכישורים הטכניים שלך או העסקיים שלך לא מספיקים. ההצלחה שלך תלויה ביצירת יחסים טובים עם אנשים בתוך החברה ומחוץ לחברה שלך. אז תתחיל "לשחק" יחד עם אחרים או, במילים אחרות, להשקיע בבניית מערכות יחסים טובות עם עובדים/מנהלים אחרים בחברה.

 

  1. הכוח של הקול: כן, לדבר. הכוונה היא לבטא את עצמך, לבטא את הרעיונות שלך בקול כך שאחרים יקשיבו לך ויראו בך גורם מניע או מישהו שראוי לפעול לפי הרעיונות שלו.

 

זו טעות לחשוב שאם העלת את הרעיון שלך פעם אחת או פעמיים, מרגע זה כולם זוכרים אותו ועשו "חושבים" לגביו. לפעמים הכרחי להעלות רעיון מסוים פעם אחר פעם (כן, לחזור עליו) כדי שייחרט בזיכרון ובכדי שלפחות תעשה איזושהי חשיבה עליו, כי כך הרעיון לא נשאר אצלך בראש בגדר אפשרות לא ממומשת, אלא כמשהו שמדברים עליו, ואולי כשיבחן מול אופציות אחרות- הרעיון שלך ייתפס כפתרון טוב.

 

עוד באותו עניין של "הכוח של הקול"- יש אנשים שלא נוח להם לדבר בפני קהל (גם אם זה קהל של 3 אנשים), ובמקרה הזה כדאי להתאמן על זה, לקבל פידבק ואולי אפילו ללמוד מאיש מקצוע שזו המומחיות שלו (דיבור בפני קהל), כי זו מיומנות שאפשר ללמוד אותה ולהשתפר בה, והיא חשובה כשאתה רוצה להשפיע או לעשות שינוי בעבודה או בכלל.

 

 

  1. הכוח של נחישות: לא להרים ידיים. הכול יכול להיראות כשלון באמצע הדרך, כשהדברים עוד בתהליך, בעשייה. התמידו במה שאתם רוצים לקדם, עשו התאמות ותפתיעו את כל אומרי "הלא" (כל מי שסירב לרעיון או שלל אותו). גם אנשים מצליחים מתמודדים עם ספקות עצמיים, אבל הם ממשיכים ומיישמים את מה שהחליטו או פועלים בכיוון שבחרו כדי לממש את הרצונות שלהם. גם אתם יכולים!

 

לסיום,

הרבה רעיונות נשארו רק רעיונות ולא הפכו לעשייה  ממשית, כי לא הרימו אותם ולא נעשו מספיק מאמצים כדי ליישם אותם. מנגד, רעיונות קטנים נכנסו לחיינו ועשו בהם מהפכה ממש (יכולים לחשוב על כמה?).

מה מבדיל בין שני המצבים האלה? אולי זה היישום של 4 האסטרטגיות האלה? מה דעתך?

איך לדעתך 4 האסטרטגיות להשפעה האלה יכולות לעזור גם לך?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *